Moto Novinky

Vánoční otevírací doba

17. 12. 2021

Blíží se čas vánočních svátků, proto bychom Vás rádi informovali o otevírací době.

Nová otevírací doba prodejny

20. 10. 2021

Od pondělí 25.10.2020 je na naší prodejně změněna otevírací doba.

Od pondělí 10.5. otevřeno

07. 05. 2021

Od 10. 5. 2021 je na naší prodejně změněna otevírací doba.

Zobrazit všechny aktuality

 

Nejčtenější

Změna pracovní doby

(přečteno: 9847x)

Změna pracovní doby

(přečteno: 7469x)

Výherce obuvi od W2

(přečteno: 7399x)

Jakub Smrž a W2

(přečteno: 6670x)

W2 ve světě Grand Prix

(přečteno: 6099x)

Smrž v kvalifikaci první!

27. 02. 2009

Jak se jezdí Phillip Island – aneb stylový vstup Kuby Smrže do sezóny 2009                            

Jakub Smrž svým vítězstvím v kvalifikaci poslal všem motocyklovým fanouškům parádní vizitku ke sledování premiérového závodu MS Superbiků 2009, jenž se o tomto víkendu koná v Austrálii.

Snad ani největší optimista by nečekal, že po ránu dostane takovouhle informační ránu, kdy český superbiker bez výhody testování na rozdíl od všech jiných soupeřů a členů továrních týmů, zajede hned ve své první letošní kvalifikaci hned 1.místo. Kuba Smrž tak netrpělivým a zazimovaným fandům, poslal pořádnou nálož na „rozhajcování“ se před sobotní kvalifikací a Superpole, ale také před nedělními dvěma jízdami.

Jakub Smrž: „První tréninkový den ani nemohl být o moc lepší. Dopolední volný trénink byl pro mne tak trochu i „seznamovací“, neboť ostatní tady testovali a odjel jsem ho na sadě gum, abychom si vyzkoušeli nastavení, zda obě motorky fungují tak jak mají. Na starých gumách jsem vyjel i do kvalifikace a po pár kolech jsem přezul na nové a zajel čtvrtý čas. Chvíli jsem setrval v boxu, kde mechanici udělali pár úprav na motorce a zároveň jsme chtěli pošetřit gumy, protože při vysoké teplotě na Phillip Islandu se dost opotřebovávají. Ještě jsem na pár kol vyjel, abych se ujistil jak motocykl funguje na ojetých pneu. A když zbývalo pár minut do konce, tak jsem si řekl, že to ještě zkusím a nechal jsem si dát novou zadní gumu. Vyšlo mi to akorát na jedno kolo, které se mi povedlo tak jak jsem si představoval a byl z toho první čas. Konkurence samozřejmě zrychlí a my máme ještě co zlepšovat na motorce, ale je to parádní začátek, obzvláště když zde dost týmů testovalo. Zítřejší kvalifikace bude určitě rychlejší, protože bude chladněji, ale nejdůležitější ze všeho stejně bude Superpole v novém formátu a pak hlavně samotný nedělní závod a k tomu obojímu bude i směřovat moje příprava v zítřejších dvou dalších trénincích.“

Zajímalo by Vás před nedělním závodem či třeba před sobotním Superpole, jak se vlastně dá na takhle rychlém okruhu zajet čas, jenž Vám zajistí provizorní pole position? Musíme podotknout, že v testech zde byl podle oficiálně nepodložených zdrojů nejrychlejší Johny Rea s časem 1'31''9, a na ten českému jezdci ještě pár desetinek schází. A i když dost fanoušků zná závodiště u protinožců z televizních obrazovek anebo hlavně z hraní na Playstationu, tak je to pořád „vzdálené“ skutečné realitě. A tak Vám dáváme možnost nahlédnout pod pokličku toho, jak nám svoje rychlé kolo na této krásné trati popsal Kuba Smrž sám. Užijte si to!

„První zatáčka je jedna z nejrychlejších a dá se v ní hodně vydělat. Docela srdcovka, kdy z plné 6 (přes 300 km/h) pouze 2x odřadíte a lehce přibrzdíte, pak najedete a hned plný plyn. Druhá zatáčka je trošku zrádná, protože se lehce láme přes horizont, navíc se mění její rádius. V zápětí následuje rychlá levá (turn3), kde vydělá ten, co podrží plyn nejvíc! Zatáčka čtyři je jedno ze dvou míst, kde jsou důležitý brzdy a zároveň se dobře trefit do stopy. Výjezd je o plynu a dá se tu lehce upadnout na highsider. Potom plynulý přejezd (turn5) do další levý zatáčky (turn 6), která se mírně zvedá do kopečka a plynule přechází v další rychlou levou (turn 7), z níž je velmi důležitý nájezd do rychlé pravé.




V nájezdu je hrb, kde se drobně přizvedne přední kolo, navíc blbě trefit tu pravou (turn 8) znamená být v horším případě na výjezdu z ní mimo trať anebo mít totálně špatnou stopu do levý (turn 9), která se zvedá do kopce. To je jedna ze zatáček, kde je strašně důležitá stopa a v centru zatáčky je třeba bejt úplně na vnitřku a dál si i levou stranu držet, přičemž co nejvíce přidávat. To kvůli prudkému brždění z kopce do turn 10, kde se motorka hodně staví na přední kolo a nechce brzdit. Výjezd z ní není možný úplně nalevo, protože přichází přehození motorky do levé zatáčky (turn11), kterou je třeba projet co nejrychleji. A po ní, to už jsme u zatáčky cílové, co nejvíce držet plyn a co nejmíň ubrat do závěrečné (turn 12), která rozhoduje o top speedu a v závodě při boji ve skupině taky mnohdy i o konečném pořadí. Phillip Island je krásný a rychlý okruh, kde se střídají pomalý pasáže s těma rychlýma, což dělá závodění úžasným,ale také fyzicky náročným. A navíc je to i velmi rytmická trať, kde je kladen důraz na plynulost a rychlost v samotných zatáčkách!“

 

Mapa Phillip Island

MPAFoto.com